Home chic

1 copy

În general, cred că e important ca spațiul în care locuiești sau acela în care petreci cea mai mare parte a zilei (în cazul multora, locul de muncă) să fie unul armonios, îngrijit, organizat, primitor – completați pe linia punctată – și, dacă-mi permiteți doza de subiectivism, frumos. Habar n-am, posibil să fie doar în capul meu, însă cred că abilitatea de a mă desfășura îmi este puternic influențată de mediul în care locuiesc sau lucrez și de aceea, am încercat de-a lungul timpului să înfrumusețez, pe cât posibil, spațiile în care am viețuit.

Adevărul e că de 7 ani, de când stau în București, m-am mutat fix de 7 ori (uneori în niște locuințe nu tocmai simpatice), fiind de multe ori nevoită să mă descurc fie cu un spațiu modic, fie cu resurse limitate. Așa am făcut cunoștință cu Pepco, acum 3 ani, într-o vreme cu grave carențe culinaristice (nu că acum ai găsi mai mult de două pahare identice la mine în bucătărie ori vreo oală capabilă). Nu mai știu ce zarzavaturi cumpărasem dintr-un hypermarket și mă pregăteam să părăsesc incinta. În drumul spre ieșire, am văzut pe aleea cu magazine ceva alb și pufos stand lângă alte ceva-uri albe și posibil interesante, pe rafturile unui Pepco. Era prima dată când îmi ieșea în cale magazinul și mânată fiind de forfotă (cred că tot perioada sărbătorilor era), am purces întru explorări. Atunci am luat prima dată contact cu magazinele lor și de atunci am rămas client fidel #ceamaifidelăfată.

Este deci o mare bucurie pentru mine să pot astăzi să scriu postul acesta în colaborare cu Pepco, al cărui fan declarat sunt încă din 2015 (iar când spun declarat, mă exprim în cel mai propriu sens al cuvântului – dovada iubirii poate fi găsită pe Facebook într-o postare făcută la acea vreme).

z copy

pepco3 pepco4

Noiembrie 2017, ParkLake

Înarmată cu un coș muuult prea firav pentru toate doleanțele mele decoraționistice și-un voucher de 250 de lei, m-am plimbat timp de câteva ore printre rafturile încărcate de pufoșenii/decorațiuni/jucării/crăciunisme/ustensile de bucătărie și alte trebuincioase casnice, orientată în principiu spre zona de Crăciun. Și în anii trecuți mi-am cumpărat mare parte din ornamentele pentru brad din Pepco (căci modele multe și prețuri foarte bune spre moca) iar anul ăsta, m-am bucurat să scotocesc printre rafturile peretelui ticsit de globulețe, beteală, instalații și decorațiuni de Crăciun din Park Lake.

Auriu, argintiu, roșu, verde, rotund, cilinidric, pătrat, câte două, câte patru, câte douăsprezeze, câte globuri vrei tu, lumânări, suporturi de lumânări, felinare, ambalaje pentru cadouri, panglici, ghirlande, vârfuri de brad, fundițe, îngerași, oameni de zăpadă, moși, brăduți, clopote, arggghhh! Tot ce vrei și ce nu vrei, AVEAU (pentru și mai multă inspirație, a se vedea aici: descoperatitalentul.pepco.ro)

Plus, bineînțeles, urechi de ren:

pepco5

Cu ce m-am întors acasă?

Daruri multe, din tolba moșului, concretizate în două sacoșe grele (a se vedea videoul de unboxing aici):

pepco6 copy

1. Pături pufoase. Două, să fiu sigură.

Una roz, mare, amplă (160 x 200 cm), căptușită, dintr-un material extrem, extrem de moale și pufos, ca blănița mustăcioșilor mei blonzi. Bună de decor (Instagramabilă maxim) dar mai ales călduroasă.

Cea gri este puțin mai anemică din punct de vedere al dimensiunii însă la fel de pufoasă și super drăgălașă, având un ren cusut pe-o parte. Mai aveau roșii cu moș în loc de ren și albe, cu om de zăpadă în loc de ren. Având însă doi motani mai tuciurii ca noaptea, a trebuit să mă resemnez cu gri.

Crudă soartă.

pepco 7A

2. Tic-tac

Un ceas de inspirație vintage, alb, cu aspect ușor antichizat (nu știu dacă vedeți din poză însă pare ușor ștearsă vopseaua pe alocuri, dând astfel senzația unui model vechi). Poate fi agățat pe perete sau în repaos, ca în cazul de față, așezat elegant pe madam Chanel. Am mai luat și niște globulete, instalații, să-i țină companie…

pepco8

3. Și mai multe pufoșenii!

Aveau prea multe modele de papuci/botoși ca să pot alege cu ușurință însă criteriul meu de selecție a fost iarăși unul coloristic. Gri, să mă asortez cu păturica și gri ca să nu se facă GRI din prima zi de purtare (am mai încercat eu cu papuci albi/bej și i-am făcut buni de dat la gunoi în câteva zile). Cei pe care i-am ales sunt dintr-o pânză cu steluțe (scrie pe ei “Shine like the Stars”) iar interiorul este căptușit cu un soi de blăniță artificială albă. Super pufoși și plăcuți la atingere.

pepco6aa

4. Globuri, globulețe, instalații, decorații

Prețurile încep undeva de la 1-2 lei pentru decorațiuni (mi-am luat un set de 12 globulețe cu 2,99 lei), astfel încât am plecat acasă cu suficient material de împodobit un brad mediu. Preferatele mele sunt renul și inima elegantă din partea dreaptă, fiind decorațiuni deosebit de elegante atât de agățat în brad, cât și prin casă, pe clanța unei uși, pe un perete, pe mânerul unui sertar sau chiar la chei…

pepco13

salata

Am mai luat și o sticlă cu beculețe pe interior, să lumineze frumos noaptea (cu scrisori de la iubiți plecați pe mare n-aveau), cât și o căciuliță și un om de zăpadă dintr-un soi de hârtie lucioasă, foarte frumoși, de pus în brad. SAAAAU, noul fashion statement: cercei. Înnebunesc ăia la Milano, vă spun eu.

Puteți vedea toate alegerile în ultimul video de pe canalul meu de Youtube dar până atunci însă, am și un concurs pentru voi, în cadrul căruia puteți câștiga 250 de lei de cheltuit în Pepco, după bunul plac. Recomand păturile pufoase și cam tot ce am luat dar hei, voi alegeți. Ca inspirație, puteți arunca o privire pe broșura de aici.

Ce trebuie să faceți?

Lăsați un comentariu la postul acesta prin care să-mi spuneți care este articolul vostru preferat din cele pe care vi le-am arătat și unde l-ați așeza în casă. De asemenea, o adresă de e-mail ar fi beton, ca să pot lua legătura cu voi, în caz de baftă supremă.

Mult succes!

pepco14

Top: Primark

Fusta/Skirt: vintage

Pantofi/Shoes: Dune

Pălărie/Hat: vintage

Curea/Belt: H&M

Pijamale și alte pufoșenii/Pjs and the fluffy stuff: Pepco

Photo credits: The tale within a photo

[UPDATE] Mulțumesc tuturor pentru participare! Caștigatoarea este brezoianu.denisa@yahoo.com! Felicităăăăări!

 

1940s hats

1940s hats - 1

1940s hats - 2

[RO] Incursiunea mea în lumea vintage-ului începe de acum 10 ani, într-o perioadă în care “colecționam” tot ce prindeam, fie că era material optzecist, fie că venea de pe vremea războiului (care război vreți voi).

Dupa o metamorfoză și experimentat en-gros pe parcursul facultății, acoperind un spectru larg de influențe șaizeciste – optzeciste, m-am oprit în prezent la prima jumătate a secolului XX. Ca să complic și mai mult lucrurile, înspre sfârșitul primei jumătăți a secolului XX: anii ’30, ’40 și ’50 sunt decadele mele preferate din punct de vedere al modei. Iubesc eleganța anilor ’30 (săptămâna trecută am intrat în posesia unei delicioase rochii de catifea din perioada aceasta; este divinissimă), creativitatea și ingeniozitatea anilor ’40 și întoarcerea la feminitate din anii ’50. Toate mă inspiră iar stilul meu actual este dictat în mai mică sau mai mare măsură de elemente componente ale acestor decade.

Astazi însă, vreau să focusez discuția pe 1940. Mai exact pe pălării.

[EN] My foray into the vintage world began 10 years ago, in a time when I was collecting everything I could get my hands on, whether it was from the ’80s or war prey (whichever war you prefer).

After experimenting heavily with covering a large spectrum of the ’60s to ’80s influences and transforming, I am currently „located” in the first half of the 20th century. To complicate things even more, towards the end of the first half: the ’30s, ’40s, and ’50s are my favorite decades when it comes to fashion. I love the elegance of the ’30s (last week I received a delicious velvet dress from that era; it’s absolutely divine!), the creativity and ingenuity of the ’40s and the return to feminity of the ’50s. These all inspire me and my current style is more or less dictated by elements from these decades.

1940s hats - 3

1940s hats - 4

1940s hats - 5

1940s hats - 6

1940s hats - 6a

1940s hats - 7

[RO] Anii ’40 înseamnă război și concentrarea tuturor eforturilor înspre victorie. Dacă moda masculină stagnează odată cu plecarea bărbaților pe front, femeile rămân acasă iar stilul lor devine o reflexie (sau victimă?) a uniformelor de război. Franța este ocupată de nemți în 1940, drept urmare (aproape) toate casele de modă își închid ușile și părăsesc Parisul.

Moda devine utilitară și confortabilă, materialele sunt limitate (lâna se folosea pentru uniformele soldaților, pielea pentru cizmele lor iar mătasea cândva folosită pentru rochii, era acum transformată în parașute). Hainele erau raționalizate pe bază de cupon iar situația urma să dureze chiar și după încheierea războiului din 1945. Întoarcerea la feminitate începe undeva din 1947, odată cu apariția curentului “New Look” al lui Christian Dior.

Trecând însă de contextul istoric și revenind la pălării, eu consider perioada anilor ’40 că fiind cea mai creativă și frumoasă din punct de vedere al accesoriilor (ceea ce mă gândesc că poate părea ciudat, având în vedere chivernisirea explicată mai sus).

Ei bine, cu toate că materialele preferate erau greu spre imposibil de găsit, accesoriile rămăseseră singurele neraționalizate în perioada războiului și astfel apar exemplare dilii ca cel pe care îl port eu în pozele de astăzi. Existând restricția în ceea ce privește materia primă, pălărierii recurg la decorațiuni din ce în ce mai excentrice și neobișnuite, reciclează și reinterpretează, pălăria anilor ’40 devenind “suport moral” în vremuri întunecate, cu rol decorativ dar și de însuflețire a unei inimi frânte sau a unui chip ingrijorat.

Acum, întrebarea este…pălăria mea cărei inimi frânte o fi servit ca pansament?

[EN] The ’40s meant war and focusing all efforts on winning it. As men’s fashion reaches a halt with the men going to war, the women stay at home and their style becomes a reflection (or a victim?) of the military uniforms. France goes under German occupation in 1940, therefore (almost) all fashion houses go out of business and leave Paris.

Fashion becomes utilitarian and comfortable, fabrics are limited (wool was used for the soldier’s uniforms, the leather for their boots and the silk once used for dresses, gets turned into parachutes). Clothes were rationalized by coupon and this was going to last even after the ending of the war in 1945. The return to feminity begins around 1947 when Christian Dior’s „New Look” trend appears.

Leaving aside the historical context and returning to hats, I find the ’40s to be the most creative and beautiful decade when it comes to accessories (which you might find odd, given the snug berth explained above).

Well, even though good fabrics were almost impossible to find, accessories were the only things left unrationalized during the war and that is how extravagant pieces like the one I am wearing today appeared. Given the restrictions when it came to raw materials, hatters turn to eccentric and unusual decorations, they recycle and reinterpret, turning the ’40s hat into „moral support” for dark times, it’s role not only decorative but also to revive a broken heart or a worried face.

I wonder…did my hat help soothe any broken heart?

1940s hats - 8

Jacheta/Jacket: Marc Jacobs

Pantaloni/Trousers: Answear

Poseta/Bag: vintage

Palarie/Hat: vintage

Manusi/Gloves: vintage

Pantofi/Shoes: Laurence Dacade for Thakoon

Photo credits: The tale within a photo

 

Nemţia

military green dress1

military green dress2

military green dress3

military green dress4

military green dress5

military green dress6

military green dress7

military green dress8

military green dress9

Rochie/Dress: vintage

Pantofi/Shoes: Marc Jacobs

Poseta/Bag: vintage

Palarie/Hat: vintage

Photo credits: The tale within a photo

 

[RO] Iar sunt cu naftalina pe mine, evident. Căci cum altfel.

N-am nimic nemțesc pe mine, nici pozele nu-s făcute acolo (locul faptei fiind cât se poate de în centrul Bucureștiului), ba chiar m-am și întors. Am considerat însă că „Nemția” e un nume potrivit pentru postare gândindu-mă la o mamaie cochetă pe care am văzut-o în ultima zi acolo.

Germania n-a fost niciodată în top 3 (sau măcar 5) „locuri de vizitat în viața asta” dar atât cât am văzut în cele 5 zile petrecute acolo, mi-a plăcut foarte mult. Düsseldorf și Köln am văzut, suficient pentru o prima experiență. Acum… n-am să mă apuc să vorbesc de generalități (e clar o diferență de la cer până la pământ între ei și noi) dar m-am uitat atent la femei (și la bărbați, ahem) și cred CĂ COchetăria e unul dintre puținele capitole unde, subiectiv apreciat, cred că suntem peste ei. Până la doamna care a inspirat titlul postului, nu am văzut nimic să îmi atragă atenția. Un toc, un ruj, o fustă, ceva colorat… nimic. Forfotă era constant – atât în magazinele de haine cât și la cosmetice – cu toate astea, nu mi-a fost dat să văd o femeie aranjată (după standarde normale și chiar banale, nu pretind excentricități). Or fi, eu nu le-am văzut.

În ultima zi însă, pe o arteră super aglomerată, ne-a ieșit în cale o doamnă trecută bine de 60 de ani. Era îmbrăcată toată în nisipiu și muștar (am studiat-o, vă dați seama!): purta o fustă de stofă până la genunchi, ciorapi asortați, pantofi cu toc mediu de culoarea caramelului, un sacou și el de stofă, în aceeași culoare cu pantofii, poșetă de piele (din aia pătrățoasă, model clasic) iar pe cap, la pièce de résistance, un soi de bonetă-pălărie complet dilie (na, că am făcut și rimă). Mi-e greu s-o descriu. Era o ciudățenie asemănătoare unei farfurii cu volane, poziționată vertical pe capul doamnei și adaugandu-i astfel măcar 7-8 cm la statura-i mignonă. Mișto rău! Era dilie dar mie mi-a plăcut mult. În toată marea aia de negru și gri, madam cu farfuria mi-a smuls un mare zâmbet.

Clar nu era din același film cu restul lumii.

Mi-am amintit de ea odată ce m-am apucat să scriu textul pentru pozele astea, în ideea că un soi de mămăică mă simțeam și eu defilând așa în spate la Ateneu. Cum am spus și în deschidere, sunt cu naftalina pe mine (exceptând pantofii, tot ce port e din anii ’40- ’50) iar rochia e o mică piesă de colecție de care încerc să am grijă ca de ochii din cap pentru că știu că nu mai găsesc. Poate am să v-o arăt în mișcare într-un viitor haul (tot am senzația că pozele don’t do justice to its beauty) pentru că are o croială și niște cusături interioare incredibile! Am cumpărat-o de pe Etsy, normal…

Pălăria, poșeta și brățara sunt luate de la târguri de vechituri din New York, pantofii fiind singurul articol nou din ținută. Și vorbind de târguri, stați să vedeți cu ce m-am întors din Düsseldorf…

Toate vechiturile să vină la mine!

 

[EN] I’m all mothballed again. How else?!

I’m not wearing anything German, nor are the pictures taken there (the location is very much so downtown Bucharest), and I’m even back in town. I still felt like this title was appropriate having in mind a ravishing old lady I saw on my last day in Germany.

Germany was never in my top 3 (not even top 5) places to see but I really liked what I got to see in the 5 days I spent there. I’ve visited Düsseldorf and Köln and I feel that’s plenty for a first experience. I’m not going to start blabbing about random and obvious things (there’s a gigantic difference between us and them) but I’ve watched the women (and men, ahem) very closely and I think that dalliance is one of the few categories where I think that we surpassed them. Until I met the lady that inspired the title of my post today, nothing else caught my attention. I didn’t see any heels, a lipstick, a skirt, something colourful… nothing. There was a constant hustle and bustle in clothing and beauty stores – even so, I didn’t come across a put together woman (by normal and even average standards, I’m not talking about singularities here). Not saying there aren’t any, I just haven’t seen them.

On my last day though, I came across this elegant lady in her mid-sixties. She was dressed head to toe in sand and mustard colors (you can imagine I studied her profusely): she was wearing a knee-length dreadnought skirt, matching pantyhose, medium caramel heels, a  dreadnought jacket the same color as the shoes, a leather bag (the classic, square type) and on her head, like frosting on a cake, she had some kind of cookoo bonnet-hat contraption. It’s hard to describe it. It looked like a plate with ruffles on it, positioned vertically on her head and adding at least 3-4 inches to her petite stature. She was so cool. It looked nuts but I liked it a lot. In that immense grey and black sea of people, the plate lady made me smile.

She was definitely from another scenario than everybody else.

She came to mind when I started writing the text for these pictures because I kind of resonated with the old lady feeling while strutting behind the Atheneum in my vintage outfit. As I’ve said at the beginning of this story, everything on me comes with a mothball whiff (everything I’m wearing is from the 40s and 50s, except the shoes) and the dress I’m wearing is a prized possession that I cherish deeply because I know it’s one of a kind. Maybe I’ll show it to you in motion in my next haul (I still feel like the pictures don’t do justice to its beauty) because the cut and stitching on it are unbelievable. I bought it on Etsy, of course…

The hat, the bag and the bracelet are all bought from flea markets in New York, while the shoes are the only new thing from this outfit. And speaking of flea markets, wait until you see what I bought in Düsseldorf…

Let all cast-offs come to me!

 

Styling a leather skirt

polka dots and leather skirt

polka dots and leather skirt 1a

polka dots and leather skirt 2a

polka dots and leather skirt 3

polka dots and leather skirt 4a

polka dots and leather skirt 5

polka dots and leather skirt 6

polka dots and leather skirt 8

polka dots and leather skirt 9

Top: Zara

Leather skirt: thrifted

Shoes: Zara

Bag: Answear

Sunglasses: Mango

Bracelet: Marc Jacobs

Photo credits: The tale within a photo

[RO] Dacă s-ar putea ca și Noiembrie (plus ce-a mai rămas din Octombrie) să fie la fel de călduroase ca temperatura din ultimele zile, zău dacă m-aș mai plânge că vine iarna. Mă rog, temporar măcar. Vociferarea urmează, nu vă temeți. E aproape ca o tradiție aici la mine în bătătură, fiind perioada din an când întru în starea cea mai nesuferită/letargică/posomorâtă. Cel puțin după Crăciun, când vin lunile geroase…parc-aș emigra.

Revenind totuși, nebunie și extaz ce-a fost pe mine weekend-ul trecut: 20 și de grade, soare, fustă de pele pe piciorul gol, nu tu ciorap, nu tu șosetă, nu tu jachetă. Lux! Așa aliniere a planetelor n-am mai prins de mult (într-o zi de toamnă).

Fusesem în oraș cu stimabila Melinte și pozarul preferat, Raluca și odată cu asta, am considerat necesar să ofer entertainment pentru băieții de la taxi Pelicanul parcați vis-a-vis de clădirea CEC, unde s-a desfășurat ședința noastră foto. Le-a plăcut cred, părea că se distrează.

Și nouă. Andra filma să am ce include în vlog, Raluca era toată crăcănată pe asfalt ca să iasă poza aia mișto cu părul în vânt, senzuao (ultima) iar eu ba priveam galeșo-afectat în gol, ba încercam să fac pași lungi, ca fetele alea de pe catwalk (cărora am totuși senzația că le iese mai bine, având picioare până-n gât și antrenament) ca să se vadă fusta în mișcare. O am de niște ani (second-hand, bineînțeles) și cred că am mai pozat-o de câteva ori pentru blog, fiind probabil preferata totală din câte fuste de piele am. Am vorbit mult despre SH și vintage în postul anterior – așa că nu insist – însă în caz că vă doriți fuste de piele (care ele foarte mișto pentru toamnă), cele mai faine le veți găsi în second-hand-uri.

Și acum, ca să o dăm pe academie, câteva sfaturi cu privire la fustele de piele și modalitățile de purtare:

  1. Dacă e să mă întrebați pe mine, cea mai flatantă, purtabilă și elegantă lungime pentru astfel de fuste este cea până la genunchi (fie sub sau pe). Fie că vorbim de un model larg pe pulpe sau unul care le urmează linia (așa cum este fusta mea), cred că sex-appealul materialului trebuie cumva balansat cu o lungime mai puțin dezvelitoare. Nici cele scurte nu arată rău dar cred că necesită mai multă coordonare și o anumită siluetă ca să arate bine.
  2. Găsiți în magazine atât variante din piele naturală cât și ecologică, recomandarea mea fiind să vă feriți de genul plasticos (cam așa ceva) și să vă îndreptați spre o piele groasă, poate cu aspect ușor tăbăcit sau măcar cu finish mat. Se găsesc fără probleme și din piele ecologică, să nu credeți că trebuie să fie neapărat naturală pielea 🙂
  3. În ce privește piesele complementare, îmi plac foarte mult alăturările cămașă plus fustă de piele. Cămașă din denim, cămașă albă, cămașă cu buline (bănuiesc că o semi cămașă e și bluza mea din postul de azi), orice fel de cămașă relaxată. Pentru iarnă, un pulover gros cu torsade sau o helancă mi se par beton.
  4.  Ideal ar fi contrabalansarea volumului (valabil pentru orice tip de fustă, nu doar pentru cele din piele), adică: o fustă cloș, cu mult volum în partea de jos necesită un top ajustat, pe corp iar o fustă ajustată pe corp, necesită un top voluminos. Astfel echilibrăm proporțiile, asigurându-ne că nu ne înecăm în material.
  5. În picioare, cizme ori escarpeni sau chiar sandale, în funcție de temperaturi. Pe măsură ce scad, putem adăuga dresuri groase, opace (ce vă povesteam în clipul cu accesorii tomnatice de acum 1-2 săptămâni).
  6. Nu purta piele cu piele. Ai o jachetă de piele, nu îmbrăca și fusta. Ai o fustă de piele, nu îmbrăca și jacheta. Just don’t. #terogio

[EN] If November (and what’s left of October) could stay as warm as the last few days have been, I swear to God I would stop complaining about the fact that winter is coming. Well, temporarily at least. The vociferating shall commence soon, worry not. It’s almost like a tradition here on my realm, this being the season when I go into my most obnoxious/lethargic/grumpy state. At least once Christmas is gone and it gets all frosty and yucky… I kinda get the urge to flee the country.

Coming back to what I was saying though, last weekend was a total frenzy: 70 something degrees, beaming sunshine, leather skirt on my legs without needing any pantyhose or socks, not even a jacket! Such a luxury! I haven’t come across such a planet alignment in a long time (especially on a fall day).

I was out and about with the esteemed Melinte and my favorite photographer, Raluca, and I thought I would rise to the occasion and give the taxi drivers across the street a show they would never forget by taking some pictures. They quite enjoyed it, I think, it looked like they were having a blast.

So did we. Andra was filming everything so that I can gather content for my vlog, Raluca was going all pigeon pose on the sidewalk so she would get the perfect shot of the wind in my hair, so sexy (the last photo), and I was all doe-eyed looking into the distance or trying to take long steps, like those girls on the catwalk (I’m under the impression they tend to do a better job given the fact that their legs are neverending and the practice they get) so that you can clearly see the skirt in motion. I’ve had this skirt for some years now (thrifted, of course) and I think I’ve featured it on my blog several times before, being my absolute favorite when it comes to the leather skirts I own. I’ve blabbed enough about thrift shops and vintage in my last post, so I won’t insist on the case – but if you are looking for a leather skirt (which are excellent for the fall season), you can find the best ones in thrift stores.

And now, to end on an academic note, a few pieces of advice about leather skirts and how to wear them:

  1. If you ask me, the most flattering and elegant length for leather skirts is knee length (on or below the knee). Whether we are talking about an A-line skirt or a pencil skirt (like the one I’m wearing), I believe that the sex-appeal of the fabric needs to be balanced with a more modest length. Don’t get me wrong, the short ones look good as well, but they require much more coordination and a certain figure to pull off.
  2. My recommendation would be to steer clear of the plastic-y fabric (something like this) and go for a more thick leather, with a slightly worn finish or at least a matte one. There are plenty of options in stores, whether it’s genuine leather or pleather, I’m not saying you have to buy the real deal 🙂
  3. Regarding coordinating pieces, I am very fond of the shirt + leather skirt combo. A denim shirt, a white shirt, a polka dot shirt (the top I’m wearing today can be considered a shirt, I guess), any type of relaxed shirt. A chunky, cable knit sweater or a high neck jumper is spot on for the winter time.
  4. Ideally, we want to counterbalance volume (this applies to any type of skirt, not just leather ones). which means that if we have an A-line skirt on the lower half of our body, we should wear a form-fitting top on our upper body, and a pencil skirt would require a more voluminous top. Therefore, we balance proportions, making sure that we are not drowning in our clothes.
  5. Shoe-wise, you can wear boots, pumps or even sandals, depending on the temperature. As it gets colder, we can add thick, opaque pantyhose (what I was telling you about in my fall-centered video a couple of weeks ago).
  6. Never wear leather with leather. If you want to wear a leather jacket, don’t wear a leather skirt as well. If you’re wearing a leather skirt, don’t wear the jacket. Just don’t. #ibegofyou

De-o vârstă cu bunica

vintage jean louis scherrer - 1

[RO] De fiecare dată când pornesc să scriu un text, îl scriu cu pozele în față (mi-e greu spre imposibil fără să am vizualul aproape, divaghez, o iau pe câmpii mai mult decât de obicei și iese un zarzavat fără legătură). Mă rog, uneori pot să mă uit la ele până la Paștele cailor – dacă nu merge, nu merge și n-am ce scrie. Abandonez, pa și la revedere.

Uitându-mă însă la pozele de azi și încercând să găsesc ceva interesant de care să mă leg, mi-am dat seama că outfitul meu este involuntar compus numai din articole la mâna a doua. Nu e nimic pe mine care să fi fost nou, cu etichetă (nici nu am fascinația asta pentru mirosul de nou, dintotdeauna preferând ce aduce cu sine un miros de naftalină ori de hârtie veche), nici măcar încălțările, nici măcar ochelarii. Cât despre mânuși, nu mai zic…sunt de-o vârstă cu bunică-mea, nici vorbă de noi 🙂

Paseistă? Posibil.

[EN] Every time I begin writing a text, I write it with the photos in front of me (it’s difficult for me, almost impossible I would say, to write without visuals in front of me. I start blabbering and driveling and I end up writing a novel for my alien readers if you know what I mean). To be honest, I also find myself staring at pictures for ages without getting any inspiration. I get writer’s block and I simply stop trying.

Looking at today’s pictures and trying to come up with something interesting to connect the dots, I realized that without even trying, my entire outfit is composed of second-hand items. There is not one thing I am wearing that is new, that I bought with the label still on it (I’ve always preferred the smell of old things like books or mothballs), not even the shoes, or the sunglasses. As for the gloves, truth be told, they’re older than my grandma. 🙂

Past-ridden? Quite possible.

vintage jean louis scherrer - 2

vintage jean louis scherrer - 3

[RO] Am toane și faze și perioade (vizibile dacă luați la puricat blogul din 2010) în ce privesc gusturile și pasiunile actuale în materie de modă. Asta cu vintage-ul, second hand-ul și vechiturile mi-a rămas de mult, e probabil singura constantă și subiect de discuție etern (îmi pare rău dacă vă plictisesc, sunt doar foarte pasionată – acum cu atât mai mult, constat, dacă am ajuns să port SH din cap până-n picioare). N-am nicio problemă în a purta lucrurile altuia (după o curățire zdravănă), mai ales când sunt atât de frumoase ca cele din pozele de azi. Și uite aici combinație neașteptată: trench-ul l-am luat de la cineva din Letonia (via poștă, bineînțeles), mănușile sunt luate din Cehia (via Dermacol, călătoria cu ei, v-am povestit, nu mai reiau), cureaua e dintr-un sh bucureștean, geanta dintr-un sh buzoian, ochelarii din Italia, pantofii din Franța iar cerceii de pe un site (nu mai știu exact care), posibil Vintage Bazar. Toate vechi, (aproape) toate cumpărate online.

[EN] I go through different phases (quite visible if you scroll through my blog since 2010) with my fashion tastes and passions. The vintage, second-hand one is an old one and probably the only one that’s constant and eternally discussed on here (I’m sorry if I’m boring you, I’m just extremely passionate – now, even more so, I come to realize, since I’m wearing second-hand items head to toe). I have no issues with wearing someone else’s clothes (after thoroughly cleaning them), especially when they’are as beautiful as the ones pictured today. So here you have this unexpected combo: I bought the trench coat from someone in Latvia (by post, of course), the gloves come from someone in the Czech Republic (from the time I traveled there with Dermacol, you know the story), the belt is from a thrift shop in Bucharest, my bag is from a thrift shop in Buzău, the glasses are from Italy, the shoes are from France and the earings come from a website (I don’t recall exactly which one), could be Vintage Bazar. All of them old, (almost) all of them purchased online.

vintage jean louis scherrer - 4

vintage jean louis scherrer - 5

[RO] De regulă, în toiul nopții stau și răscolesc Ebay și Etsy după comori (așa am găsit trench-ul, piesa de bază a ținutei dar și ochelarii și pantofii), siteurile acestea două fiind “noile” mele portaluri spre scotocit.

Cum am mai spus, treaba cu second hand-urile s-a stricat mult în ultimii ani iar în București nu găsesc aproape nimic, în puținul timp pe care-l am pentru colindat. Astfel, singura mea opțiune valabilă a rămas online-ul, cu precădere cel din afara granițelor și mai ales America (se mai găsesc lucruri și la noi pe Olx/Okazii/Remix însă aici, cel mult să prinzi un sacou din anii ’80 sau ’90, nici vorbă de minunile interbelice la care “plâng” eu pe Ebay și Etsy). Am un wishlist infinit din care, ocazional, “mușc” cu poftă…

[EN] I usually spend my nights scouring eBay and Etsy for treasures (that’s how I found the trench coat, the star of this outfit, but also the sunglasses and shoes), these 2 websites being my newest thrifting addictions.

Like I’ve said before, second hand isn’t really what it used to be around here and I rarely find anything worthwhile in Bucharest when I have time to roam around the city. Therefore, my only valid option is to go online, abroad mostly and more so in the US (on OLX/Okazii/Remix you can seldom find an ’80s or ’90s jacket, but not a hint of the inter-war beauties I cry over on eBay and Etsy). I have a neverending wishlist that I occasionally „bite” from and devour…

vintage jean louis scherrer - 6

vintage jean louis scherrer - 7

[RO] Cazul de față, trench-ul Jean-Louis Scherrer* luat de pe Etsy de la cineva din Letonia.

Așa cum spuneam și în haulul de vintage de pe Youtube, trench-ul este un deliciu cincizecist, cu o fustă amplă, extrem de amplă, care suportă cele mai înfoiate crinoline (cred că este inspirat din anii ăștia, fiind defapt ceva mai tânăr). Talia este marcată printr-o bandă (acoperită aici de mine cu o centură), umerii ușor bufanți iar mânecile largi, într-o culoare clasică de impermeabil. Numai că haina asta e orice numai clasică nu: un hibrid între trench-urile militare și fustele circulare ale anilor ’50, între serios și romantic, între elegant și practic. Îmi place extraordinar de mult cum mă face să mă simt purtându-l, ca o starletă de Hollywood în nu știu care rol tumultos.

[EN] Case in point, this Jean-Louis Scherrer trench coat* that I bought from a Latvian Etsy seller.

Like I said in my vintage haul I recently posted on YouTube, this trench coat is a ’50s dream, with an extremely ample skirt which you can wear with the puffiest of petticoats (my guess is that it’s a younger replica of the ’50s style). The waist is highlighted with a band (which I covered here with a wide belt), the shoulders are slightly puffy, the sleeves are wide and the color is a classic raincoat kaki. The thing is that this coat is anything but classic: it’s a hybrid between military trench coats and the circular ’50s skirst, somewhere between serious and romantic, between elegant and practical. I absolutely adore the way I feel wearing it, like a Hollywood starlet in a ravishing role.

vintage jean louis scherrer - 8

vintage jean louis scherrer - 9

Photo credits: The tale within a photo

[RO] Mănușile au și ele o poveste simpatică. Le am din primăvară, de la un butic mic, înghesuit pe o străduță pietruită din Praga. În călătoria cu pricina, cu grupul Dermacol, aveam de parcurs un traseu turistic. Ploua cu găleata, cu toții aveam umbrele și era ușor să te desparți de grup în caz că voiai să abandonezi. Nu intenționasem însă în plimbarea noastră mi-a ieșit în cale ceea ce semăna mai mult a domiciliu decât a magazin, un mic butic, cu o pancartă ruginită pe care scria “Antic”. Evident că am intrat! iar înăuntru, în cele 3 camere întunecate și înghesuite, erau întinse poșete, rochii, pălării, batiste, mileuri, mănuși, câteva bijuterii și obiecte de uz casnic, majoritatea de cel puțin 50 de ani vechime. Delicios. Am plecat de acolo cu mănușile din postarea de azi (le-am arătat mai atent în clipul anterior de pe YouTube, au un mecanism de închidere interesant) și încă o rochie roz, din anii 30. Nu sunt moderne, nici cele mai frumoase articole din garderoba mea dar le port cu plăcere pentru că sunt unice, au o poveste în spate și îmi amintesc de zilele din Praga. Amintiri la purtător 🙂

Mi-aș dori să pot spune că și pantofii sunt vintage însă în cazul lor este vorba doar de inspirație. Vin dintr-o colecție din 2012 (cred?) a lui Marc Jacobs, colecție inspirată serios din stilul anilor ’40. Ați putea crede că sunt zgâriați sau murdari dar nu, așa e modelul lor, cu julituri intenționate. Irelevant, pentru mine sunt suficient de frumoși și ciudăței cât să-i iubesc și port într-o zi de toamnă, pe străduțele din Cotroceni…

*(casă de modă și couturier francez, afacerea s-a închis definitiv în 2008)

[EN] The gloves come with a cute story as well. I got them in the spring, from a small boutique I found on a tiny, stone paved street in Prague. We were on a specific tourist course with the Dermacol group. It was raining cats and dogs, we all had umbrellas and it was very easy to get lost from the group if you wanted to abort mission. I hadn’t planned it but on our walk, I came across something that looked more like a small living space rather than a shop, a tiny boutique with a rusty „Antique” banner at the front door. I obviously went inside! And what I found in the 3 dark and cramped rooms were piles of bags, dresses, hats, hankerchiefs, gloves, some jewelry and a few household items, most of them over 50 years of age. So yummy. I left the store with the gloves pictured above (I’ve shown them to you in more detail in my previous YouTube video, they have a very interesting closure) and a pink ’30s dress. They’re not modern, nor the prettiest things in my dressing room but I wear them with pleasure because they are unique, they carry a story and they remind me of my trip to Prague. Memories bearer bonds. 🙂

I’d wish I can say that the shoes are vintage as well but in their case, it’s more about inspiration. They’re part of a 2012 (I think) Marc Jacobs collection profusely inspired by the ’40s fashion. You might think they’re scrapped or dirty but that’s actually how they were made.Nonetheless, to me, they are beautiful and quirky enough to love and wear on fall day while strolling down the streets of a chic neighborhood…

*(fashion house and French couturier, the business was shut down completely in 2008)

Cod de etica si conduita profesionala

IMG_0003-1

(imagine care n-are nicio legatură cu nimic dar mi se pare mie că dă bine ca vizual)

[RO] Notă introductivă: autorul vrea să spună în această operă niște treburi din proprie experiență, fără a avea pretenții de doctor honoris causa. A se considera așadar un text amatoricesc și modest, fără veleități de miez din fanta.

E trecut de 4 noaptea. Evident, mă bușește inspirația în cele mai tâmpite momente, când teoretic ar trebui să dorm. Sunt pe drumul cel “bun”, presupun. În maxim 3 ore ar trebui să mă dau jos din pat.

Bon. Am anunțat acum câteva săptămâni într-un video că POATE am să dezvolt cândva subiectul sponsorizărilor și al reclamei, în calitate de blogger/vlogger/influencer/producător de content/completați pe linia punctată. Odată făcut anunțul, am observat cu surprindere cereri repetate și insistențe în a-l aborda, astfel că astăzi, ajutată și de o insomnie, execut.

Nu cred că este o noutate pentru nimeni că se pot face bani (și încă mulți) din activitățile mai sus menționate. Toată lumea știe cine e Zoella, probabil cel mai celebru caz de influencer de succes – cel puțin pe sfera feminină. Zoella face câteva zeci, dacă nu sute de mii de lire sterline pe un video. Sigur, Zoella domiciliază într-o țară occidentală și vorbește o limbă de circulație internațională (succes să o ajungi pe Zoella dacă limba ta nativă e rusa, de exemplu), prin urmare, ca român nu poți măcar să visezi la bugetele occidentale. Există însă posibilități și la noi. Ceva mai modeste dar există.

Știu că întrebarea care e pe buzele tuturor este “CÂT?”, cât poți să faci dintr-o reclamă în România iar răspunsul depinde de o mulțime de factori. Regret să dezamăgesc dar o cifră fixă nu există așa cum e posibil să nu existe NICIUN fel de cifră, fie ea fixă sau nu. Mă refer la acel gen de reclamă pe care îl faci fie pentru pr-ul personal (dă bine să te asociezi cu diverși iar de multe ori “câștigul” pe care îl scoți dintr-un asemenea proiect este mult mai valoros ca o sumă anume), fie acel gen de reclamă în urma căruia nu obții bani dar obții un produs. Produsul poate fi un pachet de unt sau poate fi o mașină. Poate fi o cremă sau poate fi o excursie. Poate fi un abonament la o revistă sau poate fi o țoală de designer. Cum am spus, totul depinde de persoană, de conjunctură și de proiect. E un fel de subiect tabu oricum, nefiind tocmai ceva de trâmbițat în gura mare…

Fiecare își evaluează munca în mod diferit și prin urmare, tarifele diferă însă ce mi se pare mie cu adevărat important în discuție (și vorbesc din perspectivă strict personală) este asocierea și inadecvarea. Cred că trebuie o foaaaarte mare atenție în selectarea brandurilor și a produselor pe care alegi să le promovezi. Am să mă folosesc de propria persoană, pentru exemplificare: pe canalele mele vorbesc în principiu despre lifestyle, modă, frumusețe, călătorii, da? Deci creme, haine, decorațiuni pentru casă, un muzeu de văzut, o carte de citit, un loc de explorat, o experiență personală relatată ca sfat, șamd. Este deci perfect normal și de așteptat să vorbesc despre o nouă linie de haine ori de nu știu ce reduceri la rujuri (exemple la întâmplare, mă rog) dar complet nelalocul lui să promovez cu aplomb materiale de construcție, cauciucuri de iarnă sau țigări electronice (din nou, exemple la întâmplare). Nu se încadrează în aria mea de “expertiză”, nu am luat niciodată contact cu ele, publicul meu nu e interesat, nu mi-ar face plăcere și să fiu sinceră, nici nu cred că aș avea ce spune. Astea sunt exemple din seria de niciodată. Pe de altă parte însă, nu resping ideea promovării unui laptop sau a unei tablete sau a unui telefon (întradevăr, canalele mele nu acoperă subiecte tehnice însă petrec mai bine de 14 ore în faţa unui ecran, zilnic, iar dacă nu sunt în faţa ecranului ăl mare al laptopului, sunt în faţă celui mic, al telefonului. Ambele sunt gadgeturi vitale pentru existenţa mea – la dracu, lucrez pe un calculator şi acasă şi la serviciu! –  interesează, chiar dacă nu sunt pasionată ca băieţii aia de-i chemăm  ne instaleze Windows-ul).

Vedeţi, este o linie foarte fină şi uşor de depăşit între ce înseamnă inadecvat şi adecvat şi cred  fiecare o evaluăm diferit.

În ce priveşte asocierea pe care o menţionasem mai sus, cred  este un punct crucial în formarea unei imagini şi în formarea brandului personal. Folosindu iarăşi de propriul exemplu, hai  ne imaginăm cum ar fi   vedeţi pe mine de gât cu Nicki Minaj (nu insinuez  ar fi ceva în neregulă cu ea, poate  este o super tipă şi-o super artistă, eu punctez doar ideea de noţiune complet diferită ). În acelaşi sens, mergând pe firul reclamei, cum ar fi   vedeţi asociată cu un site care comercializează îmbrăcăminte de club? Ştiţi genul, n-are rost  numesc aiurea.

Eu, care apar în fustă mai sus de genunchi o dată la cincinal, promovez candoarea şi intru într-un club o dată la doi ani (de regulă cu alt motiv decât distracţia). Cam ca nuca în perete ar fi. O asociere nocivă şi tulbure care n-are nicio treabă cu estetica sau valorile promovate de mine până la momentul de faţă.

De ce vorbesc de lucrurile astea când de fapt toată lumea citeşte ca  afle CÂÂÂÂÂÂÂÂT???? Ei bine, pentru  ăştia sunt factori de luat în calcul când accepţi  lucrezi cu un brand şi când îi ceri un anumit onorariu. Cel puţin din punctul meu de vedere.

Produci rulmenţiÎmi pare rău, este exclus.

Ai scos o nouă linie de gadgeturi şmechere care încap în poşetăDiscutăm.

Vinzi fuste cloş sau şampon uscat? Batem palma!

Cam aşa 🙂

Un alt factor de luat în calcul este afinitatea faţă de produsul şi reprezentantul produsului respectiv. Am mai menţionat cândva  mi s-a întâmplat (şi nu o dată renunţ la colaborări în mijlocul execuţiei lor. Asta după ce deja muncisem pentru ele, investisem timpbani şi energie, resurse pe care nu mi le-a recompensat nimeni, niciodatăDin contră, am avut numai pierderi.

Un exemplu pe care nu l-am publicat niciodată s-a întâmplat cândva anul trecut (dar şi anul ăsta). Am agreat pentru un proiect, l-am executat, l-am prezentat, nu a fost agreat în forma sugerată de mine şi mi s-au impus modificări. Am avut două opţiuni: fie modific, le fac pe plac, îmi iau banii dar am de suferit în faţa publicului care categoric nu ar fi reacţionat pozitiv, FIE renunţ la proiect şi pierd investiţia.

De fiecare dată am renunţat la proiect. Nu bravez şi nu pozez, ăsta e adevărul (Andra ştie cel mai bine situaţiile, fiindu-mi aproape când am avut “bucuriile” astea).

Astea suntîn mod evident, lucruri care nu se văd fi fost o mahalagioacă de ultimă speţă, stârneam un scandal monstru şi-mi recuperam prejudiciile. Problema este însă că scandalul monstru nu ajută la imagine (vedeţi? ce ziceam mai sus) şi în cele din urmă, poate că e mai bine să nu ai de a face cu astfel de oameni. Încăpăţânarea şi fixaţia pe subiecte nestăpânite au creat dintotdeauna probleme în ce priveşte relaţiile mele profesionale. Pe româneşte, nu te pricepi, ştiu mai bine că tine, cu asta mă ocup!!, atunci lasă-mă dracului să-mi fac treaba. NU. Nu? Eh, dacă e nu, atunci să nu se mai întâmple deloc. Pa şi la revedere.

E cel mai sănătos sfat pe care pot  (mi)-l dauîn domeniul ăsta.

 mai vrea  aduc în discuţie credibilitatea (şi vă las în pace, promit).

Treaba e că devine problematic dacă o ţii într-o veselie în reclame şi promovări şi sponsorizări şi asocieri şi alte d’astea. Explicaţia e simplă: în condiţiile în care faci exclusiv asta (sau îţi ocupă foarte mult din contentul produs), e foarte posibil că motivaţia ta să fie mai puţin nobilă şi mai mult mercantilă. Nu generalizez dar înţeleg mentalitatea publicului aşa cum înţeleg pe de o parte şi mentalitatea influencerilor care procedează în felul acesta. Mai exact, pe aceia care trăiesc din asta. În condiţiile în care ăsta ţi-e jobul, asta îţi asigură un venit şi-ţi plăteşte chiria, nu ai prea multe opţiuni la dispoziţie şi e firesc să practici până la epuizare.

[A nu se înţelege că justific comportamentul ori că iau partea celor care practică reclamă excesivă. Spun doar că pot să înţeleg raţionamentul deşi nu îl aplic iar în ultima faza, cui nu-i place, să nu se uite. E simplu.]

Reclama nu o  dispară nicăieri. Nici la televizor, nici în mediul online.

Pentru  atunci când este făcută cu cap şi cu cine trebuie, funcţionează.

Din punctul meu de vedere, cred  un balans echilibrat între materialul organic şi cel sponsorizat este cea mai sănătoasă cale pentru cineva care încearcă  le facă pe ambele. Atâta timp cât contentul nu devine exclusiv publicitar şi alegi  promovezi branduri şi produse care te reprezintă, cred  nu există motive de îngrijorare iar partea sponsorizată te poate ajuta  o creşti pe cea organică. Cel mai bun exemplu (şoc şi groazătot eu): de când fac youtube, am schimbat treijdemii de microfoane, camere, obiective, stabilizitoare de imagine, trepiede, background de studio, cabluri, baterii, capace şi alte porcăriiDin nou, lucruri care nu se văd dar care contează enorm. Nu moCA  n-am prieteni la F64 mi dea ceva gratis şi nici din salariu,  nu mi fi permis. Lucrurile astea costă bani (şi nu puţini) iar eu am reuşit  le cumpărîn timp, cu ajutorul onorariului pe care l-am obţinut din colaborăriŞi chiar şi în prezent, asta fac ori de câte ori am ocazia, încercând  investesc într-o imagine mai bună şi-un sunet mai clar.

Îmi aleg cu extrem de mare grijă colaboratorii şi produsele pe care le susţin, nu recomand nimic din ce nu am testat pe propria-mi piele sau ce mie nu mi s-a potrivit, sunt transparentă, muncesc mult pentru proiectele mele (nu, un clip de 2 minute nu se filmează în 5; poate dura şi-o săptămână iar o amărâtă de poză pe Instagram nu se realizează în 3 secunde; unde mai pui conceptul şi ţeserea poveştii pe care insist s-o introduc în fiecare proiect) şi încerc, pe cât posibil, să mă diferenţiez şi să fac lucrurile altfel faţă de cum suntem obişnuiţi. Aici contează foarte mult flexibilitatea şi deschiderea brandului, care, din păcate, de cele mai multe ori nu există. Ca exemplu, pentru cine a văzut clipul meu de Crăciun, 2016: un brand rigid nu mi-ar fi permis în veci să defilez în pijamale, la Universitate, la 3 dimineaţa. Spre bucuria mea (şi cred că şi a voastră, judecând după reacţii), nu a fost cazul acolo. Iar rezultatul cred că a fost mulţumitor.

S-a făcut 6 de când tot scriu aici şi aş mai avea multe de povestit, experienţe mai mult sau mai puţin fericite, proiecte dragi şi proiecte care mi-au mâncat zilele, concurenţă, negocierile, abordările, nesimţirea, tupeul, plăţile care nu se fac niciodată la timp, pretenţiile şi cum un clip de nefavorite te poate scoate definitiv din graţiile unui brand altfel mişto.

Finalizez însă cu o formulă în care cred, o practic şi pe care o recomand oricui vrea să asculte sfatul unui biet amator: respect faţă de public, multă muncă şi o mică doză de nebunie/curaj/miserupism. O să iasă lucruri mişto 🙂

 

[EN] Introductory note: the author would like to point out that the purpose of this piece is to share her personal experience without claiming to have a Ph.D. in the field. Therefore, please take it for what it is – a modest and slightly amateurish text, without being pretentious.

It’s well past 4 am. Evidently, creativity hits me at the worst possible times, usually when I’m supposed to be sleeping. I guess that means that I’m on the right track given the fact that I should be up in about 3 hours.

Ok, so, I told you guys in a video a couple of weeks ago that I MIGHT delve into the blogger/vlogger/influencer/content creator/fill in the blanks sponsorships and endorsement topic sometime. Surprisingly, once I put that out there, I got numerous and persistent requests to breach the subject, therefore, since I am currently lacking sleep, I’m bound to keep my promise.

I don’t think it’s any news that you can make money (and a lot of it) from the aforementioned activities. Everybody knows who Zoella is, probably the most famous and successful influencer, at least in the female domain. Zoella earns tens if not thousands of pounds for one single video. Of course, Zoella lives in a Western country, speaks an international language (good luck trying to follow her footsteps if your mother tongue is Russian, for example), therefore, if you are Romanian you can only dream of Western budgets.  Nevertheless, we have our opportunities. More modest, of course, but they exist.

I know that the question everybody is asking right now is “HOW MUCH?” how much can you earn from endorsing in Romania. That answer depends on many variables. I hate to be the one to disappoint you, but there isn’t a preset figure, it’s quite possible there isn’t ANY figure at all. I’m referring to that type of endorsement you make for your own personal PR (it’s good to hang around some people and many times, the earnings you get for such a project are more valuable than money), or bartering, where you only get product. The product can be a block of butter or a car. It can be a moisturizer or a free trip. It can be a magazine subscription or a designer piece of clothing.

Like I’ve said, it all depends on the person, the circumstances and the project. It’s actually kind of a taboo subject, not to be brought up in public…

Each individual assesses their work differently, therefore rates vary, but what I find most important (and I speak from a personal perspective here) are association and inappropriateness. I think that you need to pay extra special attention when choosing brands and products to endorse. I will use my personal example to explain: on my social channels I virtually talk about lifestyle, fashion, beauty, travel, right? Therefore, skincare, clothes, home décor, a museum you might want to visit, a book you might like to read, a place to explore, a personal experience I can offer as advice, and so on. It is then perfectly understandable that I might talk about a new line of clothing or an amazing lipstick deal (these are all random examples btw) but totally inappropriate that I would promote building material, car tyres or electronic cigarettes (again, these are random examples). These do not fit my area of expertise, I haven’t had contact with any of them, my audience wouldn’t be interested, I wouldn’t enjoy it and honestly, I don’t think I would have anything to say about them. These are all big nopes for me. On the other hand, I don’t reject the idea of endorsing a new laptop or tablet, or even a phone (in all fairness, I don’t cover tech subjects on my channels but I do spend more than 14 hours a day, every day in front of screen, and if I can bring myself to peel my eyes off the laptop screen, I then switch over to my phone screen. Both are vital gadgets in my life – I work on a computer both at work as well as at home – I’m definitely interested even though I might not be as passionate as the Apple Geniuses we go see when our screen freezes).

You see, there’s a very fine line between what is and isn’t appropriate, and I think we each evaluate where that line begins and ends very differently.

Regarding the association I mentioned above, I think it is crucial in developing your image and personal brand. Using myself as an example yet again, let’s imagine I take a selfie with Nicki Minaj (I’m not saying there’s anything wrong with her, maybe she’s an awesome chick and an amazing artist, I’m just trying to make a point here). On that same note, how would you feel if I was to endorse a website that sells clubbing clothes? You know what I’m talking about, no point in naming names.

Me, the girl that wears miniskirts once every blue moon, the girl that promotes candor and walks into a club 0.5 times a year (usually for other reasons than to parteeeh!). It would kinda suck, wouldn’t it? It would be a negative and blurry association that has nothing to do with my aesthetics and the values I stood up for thus far.

Why am I even rambling about these things when the only reason everybody is reading this is to find out HOW MUCH??????? Well, because these are all things you need to take into consideration when you decide you want to work with a brand and ask for a certain rate. At least as far as I’m concerned.

You have a bearing packing factory? No can do, sorry.

You brought out a new line of gadgets that fit even in a clutch? Do tell me more.

You sell A-line skirts or dry shampoo? We have a deal!

Something like that 🙂

Another thing to keep in mind is your affinity to the product or the brand selling that product. I’ve mentioned before that I found myself in the situation (more than once) where I was forced to give up a collab while in the midst of producing content – after putting in the work hours, the time, the energy and the finances. Resources no one paid me back for, ever. On the contrary, the loss was all mine.

Something like this happened to me last year (but this year as well). I agreed on a project, executed it, presented it, it was not approved and I was asked to make changes to the content. I had two options: either I make the changes, please the brand and get me some coin but suffer the consequences of my audience disliking the content I put out, OR I drop the project and loose my investment.

I dropped the project every time. No, I’m not posing as a victim or a hero, it’s just the truth (Andra can relate best to these experiences since she had a front row seat each time a “joy” like this came along).

Obviously, these are all things that happen behind closed doors. If I were to be white trash, I would’ve given them a scandal for the tabloids to write about, in order to claim damages. The problem is that tabloid scandals don’t do any good to your image (see what I was talking about earlier?) and eventually, maybe it’s for the best to distance yourself from people of that caliber. Stubbornness and fixating on matters beyond reach have always been a real issue in my professional relationships.

  • How do I put this? You’re not good at this, I know better than you, this is what I do!!! , let me do my f***ing job.
  • No? Ok then, TTYN!

It’s the healthiest advice I can give to anyone, myself included, in this line of work.

I would also like to bring up the topic of credibility (and I’ll leave you be after this, I promise).

The thing is if you only do endorsements and the only content you produce is an ad for something, it becomes a problem. The explanation is rather simple: if you do this exclusively (or it takes up most of the content you share on social), it’s likely that your motives are more commercial rather than noble. I’m not saying it’s a rule of thumb but I get the public’s mentality and on the other hand, I also get why some influencers do this. Because it’s their bread and butter to be more specific. When this is your full-time job and your only income that pays your rent, you’re not really left with that many options and you’re bound to use what works to the point of exhaustion.

[I am not, by any means, shape or form, justifying this behavior or siding with those that push ads excessively. I’m just saying that I get why they do it and even though I don’t identify myself as being part of this group, it ultimately comes to: if you don’t like, then don’t watch it. Simple as that.]

Ads are not going to disappear anytime soon. Neither online nor on TV. Because when done right and by the right people, ads work.

From my point of view, I think there needs to be a healthy balance between sponsored and organic content in order to make it work. As long as your content is not exclusively sponsored and you only choose to endorse brands and products that represent you, I think there is no reason to worry, and the sponsored part of your content will help grow your organic content. The best example I can give you (shocker, it’s about me again) is that since I’ve started my YouTube channel I’ve gone through hundreds of microphones, cameras, lenses, stabilizers, tripods, backgrounds, cables, batteries and other shit. Again – things that can’t be seen from the outside but matter a whole lot. And I didn’t get these for free because I don’t have a cousin working at B&H and I’m definitely not the heiress of the Canon Empire. It didn’t come from my paycheck either because I wouldn’t be able to afford it. These things are very expensive and I was able to buy them over time, with the money I earned from endorsements. And I continue to invest in these things every time I get the chance in order to increase my sound and image quality even more.

I choose the people and products I endorse very carefully, I never recommend anything I haven’t tried myself or that didn’t work for me, I am transparent and I work very hard for my projects (no, a 2-minute video does not take 5 minute to film, it can take up to a week, and a mere Instagram picture does not take 3 seconds to shoot and upload; and on top of that, there’s the storytelling I insist on including in everything I do) and I try, as much as possible, to stand out from the crowd and to create things a bit differently from what we are used to. A very important part of this is the flexibility and openness of the brand which, unfortunately rarely exists. For example, those of you who have seen my 2016 Christmas video may realize that a rigid and uptight brand would have never allowed me to stroll downtown in my pajamas at 3 am. Luckily for me (and for you, judging from the feedback I got), that was not the case then. And the results were more than rewarding I think.

It’s now 6 am and I could go on forever on the good and bad experiences I’ve had, projects so dear to my heart and projects that brought me to the brink of a stroke, competition, negotiation, approach, callousness, payments that are never on time, outrageous claims and how a non-favorites video can get you off the PR list of a brand you otherwise like very much.

I’d like to conclude with a mantra I practice and recommend to anyone willing to listen to the advice of a novice: respect your audience, work hard and add just a pinch of craziness/courage/carelessness. Cool things will come from it 🙂

1950 alb negru

[RO] În fiecare an, de mai multe ori pe an, în fiecare sezon, de mai multe ori pe sezon, irelevant, obișnuiesc să îmi creez un folder “de inspirație”. Cât se poate de superficial, nu conține decât imagini preluate de pe net, imagini care înfățișează ce mi-ar plăcea să port în perioada respectivă, cine mi-ar plăcea să fiu, la ce visez.

Motivul principal din spatele demersului ăsta academic este că uneori rămân în pană de idei și îmi place să mă inspir de la alții. Iar ori de câte ori văd un outfit mișto, pac, click dreapta și save pentru posteritate. Nu se știe niciodată când ai nevoie de o rochie de bal iar eu, slavă Domnului, am și -5 ocazii pe an de a purta așa ceva.

Sigur, o să îmi spuneți că există Pinterest (imaginile astea de pe Pinterest sunt luate, ca idee) și că n-am nevoie să mă complic cu foldere dar mă simt eu mai organizată când accesez propriile-mi dosare (ceea ce vă recomand și vouă, mai ales în cazul în care vă loviți în cursul dimineții de problema “eu cu ce mă îmbrac?”).

În orice caz, ăsta era un preambul la imaginile pe care le voi insera mai jos și care mă inspiră la momentul actual și care îmi fac inima să bată mai tare. Veți observa că nu apar decât imagini alb-negru și odată cu ele, haine demodate…

[EN]  Every year, several times a year, every season, multiple times per season, not really relevant, I got into the habit of creating an „inspiration” folder. As shallow as it sounds, it only contains images saved from the internet, depicting what I’d like to wear, who I’d like to be, what I’m dreaming of.

The main reason behind this truly academic endeavor is that I sometimes lose my inspiration and I like to get that back from others. And every time I see a cool outfit, I hit that right-click button and save it for posterity. You never know when you might need a ball gown, and we all know I have like, zero opportunities a year to wear something like that.

Surely, you’ll tell me that there is such a thing called Pinterest (these images are from Pinterest, btw) and that I don’t need to complicate my life by creating new folders, but I feel more organised when I access my own files (which I recommend to you as well, especially if you often wake up in the morning wondering what to wear).

Anywho, this was just a preamble to the images below, images that currently inspire me and make my heart skip a beat. You will notice that these are all black and white photos of outdated clothes…

Dreapta: o poză din 1951; Della Oake se numește modelul iar bluza modestă poartă semnătura Schiaparelli.

Stânga: 1956; n-am nici cea mai mică idee cum o cheamă pe duduie dar haina este Balenciaga. Delicioasă, aș purta-o acum, în clipa asta.

Right: a photo from 1951; The model is Della Oake and the minimalist blouse she is wearing is signed by Schiaparelli.

Left: 1956; I have no clue what this lady’s name is but the coat is Balenciaga. Delicious, I would wear it here and now.

Lilli Ann suit

[RO] Costum Lilli Ann din 1952. Fotografia știm că e făcută de Richard Avedon iar Lilli Ann e una dintre cele mai frecvente căutări ale mele pe eBay și Etsy din ultimele două luni. De 10 ani încoace, de când iau contact cu vintage-ul sau second-hand-ul, nu mi-a fost dat niciodată să găsesc o etichetă de la casa asta de modă. Era foarte populară (și scumpă) prin anii ’50, îndeosebi în Statele Unite (tot de la tovarășele americane am aflat și eu despre ea, fiind o etichetă foarte dorită și cautată în rândul pasionaților de vintage).

[EN] A Lilli Ann suit from 1952. The picture was taken by Richard Avedon and Lilli Ann is one of my most frequent searches on eBay and Etsy over the last two months. I’ve been dabbling in vintage and second hand for over a decade but I’ve never come across a single piece from this brand. A brand very popular (and expensive) in the 50s, especially in the US (that’s where I found out about it and how wanted and hunted it is amongst the vintage lovers).

Conform Goagăl:

„Adolph Schuman și-a numit compania, Lilli Ann, după soția sa. Luând naștere în San Francisco, în 1935, Lilli Ann a avut încasări de peste $7,000,000 în 1953. Costumele și paltoanele Lilli Ann sunt la mare căutare și astăzi, în special cele de la jumătatea anilor ’50.”

According to Google:

„Adolph Schuman named his company, Lilli Ann, after his wife. Started in 1935 in San Francisco, Lilli Ann grossed over $7,000,000 in 1953. Lilli Ann suits and coats are still sought after today, especially those from the mid-1950s”

Mantou elegant și compleu de seară Pierre Balmain. 1953. #bale

An elegant mantle and evening suit by Pierre Balmain. 1953. #drooling

Stânga: Jacques Fath, 1951. Iarăși, un designer recent intrat în preferințele mele din simpul motiv că până de curând nu aveam habar de existența lui. Wikipedia ne spune că a fost unul dintre cei trei cei mai influenți designeri postbelici de haute couture (după Balmain și Dior).

Eu vreau să spun doar că nu am văzut o căptușeală mai interesantă niciodată.

Dreapta:  Fotografie din ediția de Noiembrie 1952 a revistei Vogue. Dorian Leigh este modelul și poartă o haină de mohair Lilli Ann. Uită-te tu ce pliseuri…

Left: Jacques Fath, 1951. Another recently discovered designer that I’ve come to love. Wikipedia says that he was one of the three most influential haute couture designers post-war (following Balmain and Dior).

I have to admit I’ve never seen a more interesting lining in my life.

Right: A photograph from the November 1952 issue of Vogue Magazine. The model is Dorian Leigh and she is wearing a Lilli Ann mohair coat. Just look at those pleats…

[RO] Nu am informații pentru primele două dar cea de-a treia poză este tot o creație Jacques Fath.

Să plângem împreună.

[EN] I didn’t find any info on the first two photos but the third is also a Jacques Fath design.

Let us weep together.

Stânga: Dior Haute Couture fotografiat în 1952 pentru Vogue-ul American.  Poză făcută de Horst P.Horst.

Dreapta: Tot din 1952, o rochie Adele Simspon și-o talie de simt eu că n-am aer.

Left: Dior Haute Couture photographed by Horst P. Horst in 1952 for the American Vogue magazine.

Right: An Adele Simpson dress from, again, 1952, and a literally breathtaking waist.

Stânga: Aprilie 1956, fotografie din Vogue. Modelul poartă rochie și capă Jacques Fath, eu plâng în pernă iar poza e făcută de Henry Clarke.

Dreapta: 1953. Detaliile nu se văd foarte bine la prima vedere dar după o inspecție atentă, putem observa pliseuri, nasturi îmbrăcați în mătase și niste drapaje superbe. Outfitul este semnat Pierre Balmain.

Left: A picture from Vogue, taken in April 1956. The model is wearing a dress and cape by Jacques Fath, I cried myself to sleep and the photo was taken by Henry  Clarke.

Right: 1953; At first glance, you can’t really see any details but after a thorough inspection, you can definitely notice the pleats, the silk buttons, and that gorgeous draping. Outfit by Pierre Balmain.

Stânga: Tot ce știu despre fotografia asta este anul – 1952 și autorul – Regina Relang. Mă întreb spre ce arăta domnița…

Dreapta: Tocă din 1946, fotografie făcută de Eugène Rubin.

Mi-ar plăcea foarte mult dacă am mai întâlni astfel de doamne pe stradă. Nu să fim cu toatele așa, înțeleg că asta e imposibil și nu tuturor ne place dar măcar pentru propria-mi tortură…eu m-aș bucura.

Înapoi la blugi acum.

Left: All I know about this photo is that is was taken in 1952 by Regina Relang. I’m wondering what this damsel is pointing to…

Right: A hat from 1946, photographed by Eugène Rubin.

I would very much like if we would come across ladies like these on the street nowadays. Not to revive this fashion entirely, I understand that’s impossible and not everybody is a fan but at least a few, for my own torture…I would be happy.

Back to jeans it is.

#primulpas spre o garderoba #farafrica

dr oetker 1

(post scris in colaborare cu Dr Oetker)

dr oetker 2

dr oetker 3

dr oetker 4

dr oetker 5

dr oetker 6
Untitled-1

[RO] Unul dintre personajele mele preferate (personaj fictiv despre care am mai vorbit aici) este faimosul Hercule Poirot. Știu, vine ca un șoc, mai ales ținând cont de numele unuia dintre motanii mei, însă sunt un mare fan al belgianului mustăcios și al cărților Agathei Christie. În același sens, am urmărit serialul cap-coadă (toate cele 13 sezoane) de minim trei ori, atât pentru povestea delicioasă cât și pentru costume. Mă fascinează moda anilor ’30 iar serialul, slavă domnului, nu duce lipsă de veșminte și accesorii elegante ce se schimbă și abundă de la un episod la altul. Doar Poirot rămâne la fel. L-am studiat atent, în paralel cu celelalte personaje (mai ales cu miss Lemon ale cărei ținute nu le-am văzut repetate două episoade la rând) și concluziile mele sunt următoarele: 1) Poirot este întotdeauna overdressed și 2) poartă prin rotație aceleași articole clasice, puține la număr dar în combinații diferite. Și ca să aduc discuția în prezent, despre asta a fost vorba și în live-ul susținut de mine, acum câteva zile, pe pagina de Facebook a Dr. Oetker, La Desert.

Dacă nu ați văzut materialul, o să mă întrebați ce caut eu pe o pagina cu deserturi (nu, nu m-am dus acolo să le mănânc producția de prăjituri pe următorul cincinal, de altfel foarte capabilă pe capitolul ăsta) ci pentru că particip în cadrul unui proiect foarte “împuternicitor” (ca să nu mă folosesc de englezescul empowering) pentru femei. Campania se numește #farafrica și a pornit de la ideea că femeia modernă poate face MULTE. Nicio provocare nu este prea mare, niciun termen limită prea strâns și niciun aluat de nebiruit. În primă fază a campaniei am aflat cine sunt aceste femei #farafrica și ce povești au, iar acum, în faza doi, este momentul să privim spre viitor, spre obiectivele lor și să le oferim #primulpas pentru a le atinge. În sensul acesta, am o provocare pentru voi (de găsit cu detalii mai jos în pagină) prin intermediul căreia puteți câștiga un voucher de shopping de 300 de euro.

[EN] One of my all time favorite characters (I’ve also talked about him here) is without a doubt the famous Hercule Poirot. I know, I know, it comes as such a shocker given that I’ve named one of my cats after him, but I am a huge fan of this moustached Belgian dude and Agatha Christie’s books. On that same note, I’d like to add that I’ve watched the entire series (all 13 seasons of it) at least 3 times for the delicious plot as well as for the costumes. I am fascinated by the fashion of the ’30s and this show, thank god, does not lack in frocks and elegant accessories that change and are abundantly displayed in each episode. Only Poirot remains the same. I’ve carefully studied him, alongside the other characters (especially Miss Lemon, whom I haven’t seen wearing the same outfit twice) and my conclusions are as follows: 1) Poirot is always overdressed and 2) he wears the same few classic pieces by rotation but in different combinations. And to bring back this topic to present times, this is exactly what I talked about in the live I made on La Desert’s Facebook page a couple of days ago.

If you haven’t seen it, you might ask what I was doing on a desserts page (no, I did not go there to eat their entire pastry production for the next quarter, even though I am very capable of doing so), I was there to partake in a very women-empowering project. The campaign is called #fearless and it started from the idea that the modern woman is capable of doing A LOT. No challenge is too great, no deadline is too tight and no dough is impossible to defeat. In the first phase of this campaign we got to know these #fearless women and their stories, and now, in phase two of the project, it’s time to look to the future, to their objectives and give them the #firststep to attain them. That is why I have a challenge for you (you can find more details at the bottom of this post) that can win you a 300 Euro shopping voucher.

dr oetker 7

dr oetker 8

dr oetker 9

dr oetker 10

Photo credits: The tale within a photo

 

[RO] În cazul meu, sunt aici ca să ofer #primulpas pentru o garderobă mereu în trend. Inspirată fiind de belgianul cochet, am să trimit discuția în zona pieselor clasice în care merită să investim în defavoarea trendurilor. Dar mai întâi, să lămurim ce-i cu trendurile.

Conform Dexonline, trendurile sunt “tendințe” însă eu aș vrea să mă folosesc de o scenă din “Diavolul se îmbracă de la Prada” pentru o explicație mai practică (link aici). În scena cu pricina, Miranda Priestly îi trântește o ditamai replica (usturătoare) asistentei ei, Andy, prin care îi explică acesteia că moda este ceva la care luăm parte cu toții, fie că vrem, fie că nu, oricât de superficial ni s-ar părea sau dezinteresați am fi de subiect. Cu toții ne îmbrăcăm și cu toții ne procurăm textile. Iar asta se face de regulă din nu știu ce magazin care a copiat designul după nu știu ce creator care la rândul lui a copiat ideea după alt creator, inițiator al trendului. Totul pleacă de la un băiat sau o fată de undeva de sus, după care se distribuie maselor și bam! Gata-i trendul. Problema este însă că astfel de trenduri apar de minim două ori pe an, când se lansează colecțiile de toamnă și cele de primăvară. De fiecare dată altceva și altceva și alt trend și alt trend – pentru că ăsta este ciclul modei; lucrurile trebuie să se demodeze pentru a le face dezirabile pe cele noi și astfel a crește apetitul spre consumerism și deci, îngroșa buzunarele băieților creatori de mai sus.

Este foarte ușor să te pierzi prin atât de multă noutate și modern (doar nu vrei să fii o demodată, nu?!) și cred că de aceea întâlnim atât de des în vocabularul uzual celebra replică “nu am nimic cu care să mă îmbrac”.

Trendurile sunt trecătoare, de sezon, de cele mai multe ori greu adaptabile vieții de zi cu zi și dispar cu aceiași viteză cu care au apărut, făcând astfel loc altor noi trenduri care și ele la rândul lor vor fi uitate peste 6 luni. Te trezești astfel introdusă într-un cerc vicios, cu o mulțime de haine imposibil de asortat, demodate cât ai zice „pește” și în final, cu nimic de îmbrăcat.

Soluția (și ajung în sfârșit la Poirot!) este să investim cu cap în piesele clasice, care nu se vor demoda niciodată și care, alese cu grijă, pot fi purtate ani la rând într-o mulțime de combinații și cu minim efort.

Din seria articolelor care nu se vor demoda niciodată, eu recomand următoarele:

  1. cămașa albă (croi clasic, fără brizbrizuri sau tăieturi excentrice, merge de minune atât la birou, îndesată într-o fustă neagră cât și alăturată nonșalant unei perechi de jeans, într-o zi de weekend);
  2. rochia neagră (faimoasa the little black dress, popularizată de Coco Chanel, face casă bună cu aproape orice tip de încălțăminte și poate fi purtată cu succes la birou/petreceri/cumpărături/ieșiri în aer liber/întâlniri/cerul e limita);
  3. tricoul simplu din bumbac alb (din nou, posibilități infinite; un tricou dintr-un material de calitate ar trebui să reziste ani);
  4. bluza în dungi marinărești (fresh în combinație cu o fustă creion și teniși Converse și în același timp ideală pentru a tempera o fustă cu volane). Alternativa, bluza cu buline;
  5. perechea de jeans clasic, albastru (mai e nevoie sa zic ceva? singura mențiune ar fi să investiți într-un bumbac de calitate, într-o culoare închisă, fără modele, cusături sau pietre);
  6. fusta creion (uniformă de birou sau nu, fusta creion, până la genunchi, m-a scăpat dintr-o mulțime de belele stilistice. Merge cu toate topurile menționate mai sus, atât în combinații elegante cât și casual). Alternativa, fusta cloș;
  7. jacheta de piele (discutabil pentru unii dar am ales totuși să o includ în listă pentru că din punctul meu de vedere este la fel de clasică precum rochia neagră; o jachetă din piele neagră va arăta nemaipomenit atât lângă o rochie din dantelă cât și alăturată unui pantalon evazat, cu talie înaltă);
  8. pantofii cu toc, clasici, negri (mă veți întreaba ce înseamnă clasic – pantofi cu bot rotund, ascuțit sau migdalat, cu un toc de minim 6 cm, simpli și banali, de purtat în parc, la birou sau la cununie);
  9. balerini nude (nude sau culoarea piciorului ca sa alungească optic; de asemenea, fiind o culoare neutră, se asortează ușor la orice);
  10. un trench vă va ușura munca în lunile ploioase dând o notă eleganto – british ținutei voastre.

Sigur, lista poate continua dar șmecheria cu aceste articole este că toate se pot combina între ele și astfel poți obține ținute infinite, mereu la modă.

Pentru cine nu rezistă și dorește cu orice preț să profite și de articolele trendy ale sezonului, bucuria este că aceste piese clasice acceptă accesorii moderne și chiar le fac mai purtabile (spre exemplu, cămașa sau tricoul alb vor servi ca bază pentru o jachetă militară cu epoleți). Bluza mea cu buline din primele poze merge de minune cu un colier cu pietre iar rochia roșie, de seară, acceptă bucuroasă o broșă masivă (personal, aș adăuga și o rochie roșie lângă “micuța rochie neagră” dar ține mai mult de gustul fiecăruia și nu vreau să exagerez).

Acum! Pentru acelea dintre voi dornice să facă #primulpas spre o garderobă #farafrica, am pus la cale următoarea provocare: creați un outfit inspirat/bazat pe sfaturile mele din acest articol, pozați-l și postați poza într-un comentariu la postarea de aici. Aveți șansa să câștigați un voucher de shopping de 300 euro (prin tragere la sorți pe random.org). Mai multe detalii despre campanie găsiți și aici: http://www.prajiturifarafrica.ro/

Vă țin pumnii!

 

[EN] In my case, I am here to walk them through the #firststep to an always trendy wardrobe. Inspired by the classy Belgian dude, I want to focus on the classic pieces that are worth investing in over trendy pieces. But first, let’s clear the air regarding trends.

According to the Merriam-Webster dictionary, a trend is „a prevailing tendency or inclination” but I would like to reference a scene from ” The Devil Wears Prada” for a more practical explanation (watch here). In this scene, Miranda Priestly serves her assistant, Andy, a major burn, explaining how fashion is something we all take partake in, whether we like it or not, no matter how superficial it sounds or how oblivious we might be on the subject. We all get dressed and we all buy clothes. And all this usually happens in a highstreet store that copied the design from some designer that copied the idea from another designer that started that trend. Everything begins from one chick or dude, somewhere high up in the fashion industry that then graces the masses with a design, and bam! That’s your trend right there. The problem is that these trends come out at least twice a year when fall and spring collections are released. Every time something new, something else, another trend and then some because this is the fashion cycle; things have to go out of fashion  in order to make people want the new ones and to entice the appetite for consumerism, therefore, overflowing the bank accounts of the chicks and dudes at the top of the fashion chain.

It’s very easy to get lost in the newness and modernism of it all (you don’t want to dress like a spinster now, do you?!) and I believe that is why ever so often we come across the famous „I have nothing to wear” line.

Trends are seasonal, they come and they go, they are often difficult to adapt to the daily and they disappear at the same warp speed they appeared with, making room for other trends that will also be forgotten in 6 months time. You wake up in this vicious circle, with a pile of clothes that are impossible to pair and passé, and in the end, with nothing to wear.

The solution for this (and I’m finally circling back to Poirot!) is to carefully invest in classic pieces that will never go out of style and, if carefully chosen, can be worn years in a row, in multiple combinations and with a minimum of effort.

From the array of these timeless pieces, I would like to recommend the following:

  1. The white shirt (classic cut, no frills, no eccentric cuts, works perfectly in a corporate environment, tucked in a black skirt, as well as paired with a pair of jeans on the weekends);
  2. The little black dress (made famous by Coco Chanel, goes with almost any pair of shoes and can be successfully worn at the office, parties, shopping, out in the elements, dates, the sky is the limit);
  3. The plain white cotton T-shirt (again, infinite possibilities – a well-made T-shirt should last you for years);
  4. The striped top (paired with a pencil skirt and Converse for a fresh vibe or ideal to tone down a frilly skirt). The alternative would be a dotted top;
  5. The classic blue jeans (need I say more? my only comment on the matter would be to invest in a good quality pair, made out of a strong, dark cotton, with no add-ons, stitches or bling);
  6. The pencil skirt (even though it has the bad rep of being the corporate go-to, the classic, knee length, pencil skirt has saved me in several styling dilemmas. It goes with all of the above-mentioned tops, on elegant or casual occasions). The alternative would be the bell shaped skirt;
  7. The leather jacket (debatable for some, but for me, it’s as essential as the LBD; A leather jacket will look stunning paired with a lace dress as well as with high waisted flared pants);
  8. The classic black pumps (you might wonder what classic means – round toe, pointed toe or almond toe, with a 2-inch heel at least, simple and basic, perfect to be worn at the office, a reception or even the park);
  9. The nude ballet flats (nude or the color of your skin to visually elongate your legs; not to mention that being a neutral color, they work with everything in your wardrobe);
  10. The trench coat will make your life easier in the rainy months by giving your ensemble a british-posh vibe.

The list can go on and on, of course, but the spiel with these pieces is that they can all be paired together giving you the choice of endless trendy outfits.

For those of you that simply can’t resist buying the latest trends, I have great news! All of these classic pieces go well with modern accessories and even make them more wearable ( for example, a white shirt or T-shirt will go perfectly under a military inspired jacket). The dotted top in my pictures above works perfectly with a statement necklace, and the red, evening dress will gladly take on a massive brooch (I would personally add the red dress next to the LBD but this is a matter of taste more than anything else, and I don’t want to over do it).

And now, for those of you who would like to take the #firststep in attaining a #fearless wardrobe, I have come up with the following challenge: create an outfit inspired/based on the advice I gave you in this article, take a picture of it and post it via a comment to this post. You can win a 300 Euro shopping voucher (the winner will be selected with random.org). You can find more details about the campaign here: http://www.prajiturifarafrica.ro/

Good luck!

The question that still remains standing is, what would Monsieur Poirot say about my monocle…

dr oetker 11

Acum, întrebarea este ce ar zice monsieur Poirot despre monoclul meu…

Collect moments, not things

sklive
Schwarzkopf LIVE 1

(post scris in colaborare cu Schwarzkopf LIVE)

[RO] 1996 sau 1997, nu sunt sigură. Primisem în dar de la mama o păpușă. Semăna cu Barbie dar nu avea picioare, ele îi fuseseră înlocuite de o coadă de sirenă, albastră, sidefată. Părul îi era albastru aprins iar în loc de clasica rochie de prințesă cu care eram obișnuită, purta un mini “corset” confecționat din scoici.

Revoltător! Cum păr albastru?! Unde-i blonda mea clasică, diform de slabă? Nu mai spun ce dezaprobator era privită de “fetele de la bloc” (aveam obiceiul de a ne strânge toate la scara blocului, cu pături sau covoare după noi și cu tot arsenalul de păpuși; un fel de “sfat popular” păpușar). În orice caz, păpușo-sirena mea era bizareria grupului, ceea ce nu pot să spun că mă încânta prea tare la o vârstă la care îmi doream cu ardoare să mă integrez iar identitatea mea era dictată de ce se întâmpla în fața blocului.

Mă rog, momentul a rămas de colecție, ulterior ajungând la concluzia că particularitatea păpușii mele era exact ce mă diferenția de restul grupului.

Mi-am adus aminte de întâmplarea cu pricina odată ce analizam pozele din postarea de azi. Cumva, flash-uri cu părul albastru al sirenei (pe care am ajuns să o iubesc într-un final!) mă năpădeau pe măsură ce mă gândeam că mergea să încerc și un albastru în joaca mea colorată cu noile vopsele Schwarzkopf LIVE (momentan, în România nu sunt disponibile toate nuanțele gamei dar ținem pumnii și lăbuțele strânse sa apară și dânsele).

[EN] Not sure if it was 1996 or 1997 but I remember receiving a weird looking doll from my mom. It looked like a Barbie but it had no legs but instead, she had this blue, sparkly mermaid tail. Her hair was bright blue and unlike the common princessy dress I was used to, she was wearing a barely there sea shell bra.

Outrageous! Blue hair, a fish tail, and so much skin showing?! Where’s my basic, skinny blonde? And don’t even get me started on the stink eye she would get from the kids on my block – we had this tradition of meeting in front of the building packed with blankets or even carpets and our entire doll army; some would call it a doll council. Anyway, my mermaid doll was the freak of the bunch which didn’t really float my boat quite frankly, especially being at that age where you just want to fit in and your identity is dictated by the social decorum of your neighbors.

All in all, it’s a fond memory of mine since, in the end, the uniqueness of my doll was what set it apart from the rest of bunch.

This experience came to mind as I was analyzing the photos in today’s post. Somehow, I got flashes of my blue haired mermaid (which I ultimately came to love!) as I was thinking that I should try a blue as well in my colorful playtime with the new Schwarzkopf LIVE hair dyes.

Schwarzkopf LIVE 1a

[RO] De-a lungul timpului, am trecut prin multe transformări coiffure-istice (de la tunsori garçon până la cozi de Cosânzeană de-un negru abanos) însă cel mai stabil look al meu a rămas roșcatul vioi pe care mi-l fac dintotdeauna acasă, cu vopsele Schwarzkopf LIVE. Nu e o noutate, am vorbit de multe ori despre produsele lor, fiind singurele care au prins (și au rămas!) pe părul meu.

De curând, Schwarzkopf a lansat o gamă nouă de vopsele permanente și semi-permanente, Schwarzkopf LIVE, într-o bogată paletă de nuanțe (eu am doar patru însă opțiunile sunt mult mai multe, incluzând nuanțe electrice de turcoaz și argintiu ori culori mai naturale dar la fel de delicioase, ca blondul-vanilie ori blond-piersica). Recunosc că eu mă simt mai atrasă de culorile fistichii (deși nu m-am dat laoparte nici de la un blond piersica, după cum veți vedea mai jos), dintre care m-am jucat cu:

[EN] Over time, I went through quite a few hair transformations (from boyish haircuts to long, pitch black locks) but my most constant look remains the playful red I always get done at home with the Schwarzkopf hair dye. This is all old news since I’ve talked endless times about their products as being the only ones that stuck with me (and my hair).

Schwarzkopf recently launched a new collection of permanent and semi-permanent hair dyes called Schwarzkopf Live, ranging from electric shades of turquoise and silver, as well as more natural colors like vanilla or peachy blonde. I admit that I’m attracted more towards the quirky colors (even though I didn’t shy away from the peachy blonde, as you’ll see below), and played with the following:

Schwarzkopf LIVE 2

  1. Nuanța 093, Shocking Pink. Este o vopsea semipermanentă care iese după 12-15 spălări, cu posibilitatea obținerii a două nuanțe (și aici vine șmecheria): poți fie să folosești vopseaua de sine stătătoare și să obții look-ul intens și vibrant din poza de pe cutie SAU să combini tubul de vopsea cu balsamul inclus și să obții un roz pastelat, ca cel pe care îl port eu. Culoarea iese mai intensă sau mai palidă în funcție de concentrația de vopsea pe care o adaugi (dacă o adaugi) în balsam, ideal fiind să pornești de la o culoare deschisă, ca bază. Decolorarea este recomandată pentru cine nu se bucură de plete à la Daenerys Targaryen de la mama natură.

1. Shade 093, Shocking pink is a semi-permanent dye that lasts around 12-15 washes and can get you two different results depending on whether you use the dye by itself for an intense color as seen on the box OR whether you mix the dye with the hair conditioner that comes in the box to get a pastel pink like the one I am wearing. The color comes out brighter or paler based on how much dye you add (if you add it) to the conditioner, starting off with a light base shade, ideally. Bleaching is recommended beforehand for those of us not as lucky as Daenerys Targaryen.

Schwarzkopf LIVE 3

Schwarzkopf LIVE 3a

Schwarzkopf LIVE 4a

    2. Nuanța 094, Purple Punk – un delicios și plin de personalitate violet, pentru a obține cosițele acelea de Unicorn pe                     care le tot vedem pe Pinterest. Vopseaua este tot semi-permanentă, ideală pentru a menține culoarea vibrantă între                       aplicările permanente (sunt disponibile și variante de culori permanente). Personal, cred că nuanța arată grozav                             asortată unor ochi albaștri…Zic și eu.

2. Shade 094, Purple Punk is a delicious and vibrant violet shade that is ideal for obtaining those Unicorn locks we see all around Pinterest. This is also a semi-permanent dye, perfect for getting a rich color in between permanent colorings (they have permanent dyes in the range as well). I personally think that this shade pairs perfectly with blue eyes…just sayin’.

Schwarzkopf LIVE 5a

Schwarzkopf LIVE 6

Schwarzkopf LIVE 7

3. Nuanța 103, Peach Blush. Vopsea permanentă într-o nuanță delicioasă de piersica, garantează cosițe fructate.

3. Shade 103, Peach Blush is a permanent dye in a delicious peach color, guaranteed to give you the yummiest hair color ever.

Schwarzkopf LIVE 8

Schwarzkopf LIVE 9

4. Nuanța 092, Pillar Box. Și ultima (dar categoric nu cea din urmă!), roșul meu preferat, nuanța care cred că mă prinde cel mai bine, după movul de mai sus.

Dacă celelalte trei nuanțe au rămas la nivel imaginar (pentru moment, căci testele mele cu perucile m-au foarte convins înspre mov), roșul de față chiar l-am testat (nu m-aș apuca să vă recomand un produs înainte de a-l încerca pe propria-mi piele) iar rezultatul meu este cel de față. Vopseaua este una semi-permanentă, astfel încât efectul obținut de mine este un boost la roșcatul pe care deja îl aveam. Ideal pentru reaplicare între vopsirile permanente, este însă recomandat să vă decolorați dacă porniți de la zero în obținerea culorii. Cutia conține 1 tub de vopsea, 2 plicuri de balsam (în caz că vreți pastel sau doar ca tratament după aplicarea culorii de sine stătătoare), instrucțiuni și desigur, mânuși.

Din experiența mea, ce-aș mai adăuga este că nu apare senzația aia înțepătoare pe scalp iar mirosul este unul ușor fructat, nu chimic. Nu am rămas nici cu pete pe piele (deși da, am aplicat o cremă grasă la contactul pielii cu părul) iar toată experiența a durat vreo 30 de minute. Recomand să vă luați două tuburi de vopsea pentru un păr de dimensiunea mea sau mai lung.

4. And last but not least, we have shade 092, Pillar Box which is my favorite shade of red, the one that suits me best apart from the purple shade I showed you above.

Unlike the other 3 shades, I actually tested this one (I would never recommend you a product that I haven’t tried myself first) and this is the result. This one is a semi-permanent shade as well, therefore, what I got is a boost of color to my already red hair. Perfect to use in between permanent colorings but you should bleach your hair beforehand if you want to start from scratch to get a vibrant red. The box comes with 1 tube of dye, 2 conditioner packets (in case you want to get a more pastel color or you just want to use it as treatment after applying the color), the instructions leaflet and, of course, protective gloves.

What I’d like to add, based on my experience, is that there’s no tingly sensation and the scent is fruity, not at all chemical. My skin didn’t get stained (although, yes, I did smear some thick lotion around my forehead, ears and the back of my neck) and the entire process took me about 30 minutes. I would recommend buying 2 boxes if your hair is as long or longer than mine.

Schwarzkopf LIVE 10

Schwarzkopf LIVE 11

Când mă fac mare, am să încerc eu și albastrul sirenei (coadă included) dar până atunci însă, votez pentru roșul aprins Pillar Box. Preferata voastră care este?

When I grow up, I’ll definitely try the mermaid blue (tail included) but until then, my vote goes to the firey red that is Pillar Box. Which one’s your favourite?

Schwarzkopf LIVE 12

Photo credits: The tale within a photo

Shop my closet pe 20 August 2017

Shop my closet andreea balaban 1

După lupte seculare, am reușit în sfârșit să mă organizez și să pun la cale Shop My Closet – ul promis (din paleolitic, practic). Se va întâmpla duminica aceasta, pe 20 August, la Ceainăria Green Tea de pe Strada Doctor Burghelea nr. 24, unde vă aștept cu:

  1. un maldăr de haine (rochii, fuste, bluze, sacouri și jachete, posibil și pantaloni)
  2. încălțări de toate felurile, sandale și pantofi majoritar (mărimi de la 37 la 39)
  3. genți, poșete, poșetuțe
  4. bijuterii gablonz
  5. accesorii de tot felul (ochelari de soare, eșarfe și curele)
  6. vintage (da, vom avea și vintage!)
  7. Melinte
  8. doamna antipatică din stânga, îmbrăcată în rochia albastră

Shop my closet andreea balaban 2

Se vor strecura și câteva articole de designer, așa am auzit…

Shop my closet andreea balaban 3

Cloșuri, dantele, broderii, flori…

Shop my closet andreea balaban 4

Roșcatul din imagine vine și el.

 

Shop my closet andreea balaban 5a

Secret dar să știi că mai am și altele de dat, nu doar ce e în poză. Vezi tu acolo 😉

Shop my closet andreea balaban 6

Probabil că ne-am fi iubit intens dacă exista măcar o speranță de potrivire (între mine și pantofii goblen Dolce & Gabanna de mai sus). N-a fost să fie. Picioarele mele sunt prea supraponderale pentru ei.

Shop my closet andreea balaban 7

Geanta din primul „Ce se află în geanta mea?”, anyone?

Shop my closet andreea balaban 8

Câteva replici Chloe Drew. Am 3 de dat: una pe roz, una pe roșu și încă una reptiliano – chic. Purtate foarte puțin.

Shop my closet andreea balaban 9

Coliere modeste, în dulcele-mi stil clasic.

Shop my closet andreea balaban 10

Aceeași poveste ca și în cazul perechii Dolce. Cei de mai sus sunt Nina Ricci, au un toc superb și o alură elegantă, în așteptare de Cenușăreasă. Pe mine nu mă încap.

Shop my closet andreea balaban 11

shop my closet andreea balaban 12

Veniți, da? Nu e cu intrare, nu e CU COnsumație, nu e nici măcar CU „CUmpărație”. Veniți dacă vreți să ne vedem, să ne cunoaștem (să vă cunosc mai bine zis), să stăm un pic de vorbă sau doar să facem o poză. Vă aștept cu drag pe toate/toți 🙂

Shop my closet andreea balaban 13a

Nesuferita în albastru, de asemenea.

Boost your skin’s energy with the new Idéalia

[RO] Zilele trecute urmăream un documentar despre mâncare și planetă, cum epuizăm resursele, distrugem natura și mâncăm, în principiu, doar chimicale cu chimicale. Noi, creaturile umane. Apoi, trecând de la una la alta, nu știu cum am ajuns să te iubesc să urmăresc discursul unei tipe la TEDx, discurs focusat și el pe mâncarea procesată despre care vă ziceam mai sus. Știm cu toții că fast food-ul, băuturile carbogazoase și tutunul sunt satana (sinistre mesaje găsim pe pachete) dar conform credinței/studiilor connoisseur-ului pe care v-am spus că l-am urmărit la TEDx, nici sfânta salata verde nu mai e o șmecherie când vrei să mănânci sănătos. Că pesticide, că plastic, CĂ COloranți, că x și că y, treaba e foarte roz pare-se. Iar dacă mai ai și-un stil de viață alert (high five!), mănânci când apuci iar atunci dietetic – o șaorma discretă, cu de toate, ori un hamburger cu vită pe steroizi, cazul e ca și rezolvat (conform studiului unor oameni deștepți, alimentația nesănătoasă are impact asupra calității și frumuseții tenului pentru 52% dintre femei).

[EN] The other day I was watching a documentary about food and the planet, how we are exhausting our resources, how we are destroying the planet and how we basically eat chemicals with a side of some more chemicals. Us, human beings. Then, while browsing some more I ended up watching a chick’s speech on TEDx which was also focused on processed food and all of the above. We all know that fast food, sodas, and tobacco are Satan’s spawn (the messages on the cigarette packs are down right gruesome) but according to the beliefs/studies of this professional I watched on TEDx, not even the almighty green salad is healthy anymore. Due to pesticides, plastic, dyes, and this, and that, things are not peachy apparently. And if you’re living the fast life (gimme five!), you end up eating on the go and when you do it’s very healthy – a tiny shawarma filled with all the good stuff, or a hamburger with beef on steroids, the deed is done (according to a study made by some smart people, an unhealthy diet has a great impact on the quality and beauty of the skin of 52% of women).

vichy idealia 1

[RO] Am 26 de ani și încă mă aiută vârsta fragedă (ori Sfântul Duh) dar salată (DOAR salată, chiar și aia plasticoasă) sigur nu mănânc.

[EN] I’m 26 years old and my young age (or my Fairy God Mother) is still helping but I don’t eat salad (JUST salad, even the plastic-y one).

vichy idealia 2

vichy idealia 3

[RO]  Și așa cum vociferez mereu în video-uri, stresul și lipsa de somn sunt constante din ce în ce mai valabile (probabil că așa se explică de ce văd uneori în ceață).

[EN] And as I always complain about in my videos, stress, and lack of sleep are slowly becoming my best friends (that might explain why my vision gets blurry sometimes).

vichy idealia 4

[RO] Trecând însă de posibilul viitor cancer și setul de dioptrii care mă pasc, efecte se resimt și asupra pielii – piele care oricum nu excelează. Având ten gras și pori dilatați, epiderma nu a fost niciodată punctul meu forte. Știu, știu, tenul gras îmbătrânește cel mai greu dar chiar și asa, un plus de energie nu-i strică: Bună, Idealia!

[EN] Leaving aside the possible, future cancer I might end up with and the set of diopters I’m gonna rock, my skin is also a casualty – which has never been an A+ to begin with. I have oily skin and dilated pores to match with, therefore my complexion has never been one of my strongest assets. And I know, I know, oily skin ages slower, but even so, it could use a boost of energy:

Well, hello there Idealia!

vichy idealia 5

[RO] Pentru că tot mai multe dintre noi ne “bucurăm” de un stil de viață alert, cu nopți nedormite, zile agitate, stres! stres! stres! și (mari) mici excese în alimentație, laboratoarele Vichy au pus la cale un complex de ingrediente active pentru un ten cu aspect sănătos și luminos, în fiecare moment agitat al zilei: 1) extractul din ceai negru fermentat (Cola nu se pune ca ceai negru, nu? încercam și eu) și 2) antioxidanții din afine. Impreună, energizează pielea, acționează simultan asupra uniformității și luminozității, porii și liniile fine sunt reduse iar tenul se bucură de hidratare pentru 24 de ore.

[EN] Because more and more of us are „enjoying” this rapid lifestyle with sleepless nights, manic days filled with stress! stress! and more stress! and big small dietary excess, the Vichy laboratories have come up with an active ingredient complex to give a healthier and more luminous complexion every hour of the day: 1) the fermented black tea extract (Coke doesn’t count as black tea, does it? worth a shot) and 2) blueberry antioxidants. Together, they energize the skin, work simultaneously to create a more glowing and smoother complexion, pores and fine lines are diminished and your skin remains hydrated for up to 24 hours.

vichy idealia 6

vichy idealia 7

[RO] Zi după zi, trăsăturile devin mai odihnite, liniile fine par mai netede iar eu nu mai am nevoie de 3 tuburi de concealer per cearcăn.

[EN] Day after day, facial features look more rested, fine lines become even finer and I don’t need 3 tubes of concealer to cover each under eye anymore.

vichy idealia 8

vichy idealia 9

[RO] În ce mă privește, seara prefer să aplic crema (pentru un plus de hidratare pe tot parcursul nopții) iar dimineața, revin cu serul – se absoarbe mai ușor și funcționează și ca baza de machiaj pentru minunatu-mi ten gras, permanent dornic de matifiere.

[EN] When it comes to my personal routine, I prefer to apply the cream at night (for an extra boost of hydration during the night) and in the morning, I go in with the serum – it’s easily absorbed into the skin and it works great as a primer for my marvelous oily skin that is always down to get matified.

vichy idealia 10

[RO] Acum. Dă-mi, te rog, castronul ăla cu salată.

[EN] And now. Please fetch me that bowl of salad, thank you very much.

vichy idealia 11

vichy idealia 12

Pink dress: Thierry Mugler

Shoes & Glasses: Asos

Photo credit: The tale within a photo

Location: La Maison

 

[UPDATE] Multumesc tuturor pentru participare! Am extras castigatoarele cu random.org, acestea fiind urmatoarele:

Nr 1053: Moisa Dumitrita

Nr 78: Gavan Bianca

Nr 189: Alexandra Stoenescu

Felicitari, aveti fiecare cate un e-mail de la mine 🙂


Looking for Something?